Op weg naar NYC

Op weg naar NYC

Het was lang ver weg, maar sinds vorige week krijg ik langzaam de kriebels. Nu de vakantie voorbij is, de dagen korter worden en we vorige week al wat herfstige dagen hadden. Nog 10 weken te gaan.

De trainingsintensiteit wordt nu opgevoerd, alhoewel vorige week nog een rustige week was wat betreft het aantal kilometers. Wel is mijn hele week nu ingedeeld rondom werk en hardlopen. Sorry iedereen. Zo zag mijn sportweekje er vorige week uit.

Maandag

Ik begin deze ochtend met yoga. Iets wat ik al vele malen probeer te doen in de ochtend, maar na een aantal keer toch weer mee stop. Nu ga ik het proberen vol te houden. Zeker nu ik merk dat mijn liezen en heupen erg stijf en pijnlijk beginnen te worden. In het ochtendzonnetje leg ik mijn matje neer, achtergrondmuziekje erbij en een kop thee. Dit gaat een half uur goed en dan ontdekken de honden mij. De een zit op schoot en de ander hangt er over heen. Ik vind het mooi geweest. ‘S avonds heb ik een krachtcircuit bij in2sport op een outdoor terrein. Na een kwartier komt het met bakken uit de lucht, ook onweert het er flink op los. Als zelfs het water onder de overkapping komt wordt de training beëindigd. De instructeur is zo vriendelijk om mij met mijn fiets thuis af te zetten.

Dinsdag

De herfst is begonnen. Het regent, is koud en mistig. Ideaal weer voor een wandeling met de hond. Laarzen en regenjas aan en gaan. Jack kijkt nog wel een beetje moeilijk als hij de druppels voelt maar is ook snel om. We lopen een stukje richting Aamsveen. We zijn de enigen, gek hè? En toch vind ik het heerlijk. Alles ruikt zo intens. Het feest is compleet als we tot twee maal toe een hert of ree voor ons zien oversteken. Gelukkig heb ik Jack altijd aan de lijn. Want anders was hij er achter aangegaan. Die dag doe ik verder niets meer aan sport.

Woensdag

Ik lig weer netjes voor mijn werk op een yogamatje. Dit keer binnen, ik vind het buiten iets te vochtig. Ik ben deze dag nog een dagje vrij want heb een rondje ‘hardlopen’ op mijn lijstje staan. Niet gewoon hardlopen, maar van alles doen voor het hardlopen. Ik ga eerst om 11.00 uur naar de podoloog. Omdat ik te lang met de tuinman klets ben ik te laat. Iets wat ik verschrikkelijk vind, gelukkig is de podoloog heel relaxed. Mijn zolen worden opnieuw gemaakt en die kan ik volgende week ophalen. Als ik terugkom op de parkeerplaats zie ik een wit autootje heel gek midden op de weg staan. Oeps de handrem vergeten. Gelukkig geen schade aan andere auto’s. Ik ben teveel verwend met onze eigen auto, waar dat automatisch gaat. Daarna rijd ik door naar Borne voor een paar hardloopschoenen bij Step One. Uiteindelijk worden het schoenen van het merk ON. Tenslotte rij ik door naar Zenderen voor een nieuwe lading sportvoeding. Nu de kilometers oplopen, haal ik toch maar wat repen, gels en sportdrank. Ik ben klaar voor de laatste fase.

Mijn schoenen worden die middag direct getest. De eerste indruk is goed. ‘S Avonds ga ik naar de krachttraining die dit keer niet in het water valt.

Donderdag

Donderdagochtend ben ik gaan zwemmen. Wat was het koud zeg, nou ja boven het water. Daaronder ging wel. Ik heb de schoolslag en dan vooral de ademhaling nog niet helemaal onder controle, maar heb wel het idee dat ik er sterke longen van krijg. Na 35 minuten verkies ik de warme douche voor het frisse buitenbad. Verder die dag geen sport meer.

Vrijdag

Ik begin deze heerlijke ochtend met een wandeling met Joep. Dit is zo’n ochtend dat je geen genoeg kunt krijgen van het wandelen. Ik ontdek weer een nieuw stukje bos en route en ruim 1,5 uur later zijn we pas weer terug. In de avond trap ik nog een balletje met manlief, want ik ga weer voetballen en moet dus weer wat oefenen. Maar het balgevoel is er gelukkig nog.

Zaterdag

Deze ochtend verzamelen wij ons met canicross Twente bij de Holterberg. Vorig jaar juni liep ik daar al eens een ronde met Joep en die route was toen al prachtig. Joep en Jack hadden er zin in en tot overmaat van ramp was ik het koppelstuk vergeten. Dus de ene hond ging links en de andere rechts. Gelukkig had ik wel twee riemen en met een beetje creativiteit kon ik ze bij elkaar houden. Het eerste stukje was op verharding en ik moest alle zeilen bijzetten om de honden af te remmen. Dat wordt spierpijn dacht ik toen al. De route was nu nog mooier omdat de heide in bloei stond. Op het hoogste punt werden de nodige foto’s gemaakt en na 9 kilometer waren we weer bij het beginpunt. Het was ondanks het vroege tijdstip voor de meeste honden al te warm om nog een rondje te doen en dus hielden we het voor gezien.

Zondag

Dit keer stond er geen lange duurloop op het programma en dus kon ik een beetje bijkomen van gisteren. Ik had enorme spierpijn in mijn kuiten, billen en benen.

Resultaat:

Hardlopen: 18 kilometer

Zwemmen: 35 minuten

Krachttraining: 1,5 uur

Please follow and like us:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Enjoy this blog? Please spread the word :)